sdružení dětí a mládeže pro volný čas, přírodu a recesi

Zámeček píše o proměnách dětských domovů, v anketě Zlatý střední získal 3. místo

Napsala Jana ©oupalová dne 17.května 2012

PRAHA (11. května 2012) – Časopis Zámeček, který pro děti ze všech dětských domovů v České republice vydává Duha Zámeček z Havířova (organizační jednotka sdružení Duha) , obsadil v prestižní anketě Zlatý středník třetí místo v kategorii časopisů státní, veřejné a neziskové sféry. Anketu vyhlašuje profesní sdružení PR Klub, podle odborníků má v záplavě podobných soutěží a anket největší kredit.




Cílem oceněného časopisu je přinést dětem do zařízení náhradní výchovy nejen radost a zábavu, ale především informace o dětských právech, kontakt s okolním světem a nabídku aktivit, do kterých se mohou kluci a holky zapojit. Zámeček zároveň dává příležitost talentovaným dětem – více než dvě třetiny obsahu připravují děti z jednotlivých domovů. V loňském roce navíc dětem umožnil dětem diskusi o plánech vlády, která chce postupně zrušit dětské domovy.

V roce 2011 prošel Zámeček revolučními změnami, vedení redakce převzali odchovanci domovů, které si časopis ve své dětské redakci vychoval, a také děti, které dosud v dětských domovech žijí. „Když jsem žila v dětském domově, každý měsíc jsem se těšila na nové vydání a pak doslova hltala každou stránku. Mám velkou radost, že se teď můžu na přípravě časopisu podílet,“ řekla šéfredaktorka Veronika Vargová, která vyrostla v DD Humpolec.

Časopis se loni zaměřil na změny, které děti v domovech čekají. „Mí kamarádi teď řeší katastrofické zprávy z novin, že se jejich domov zavře. Snažíme se jim vysvětlit, že se nebudou muset nikam stěhovat, protože změny přijdou postupně a pomohou hlavně dětem, které díky nové státní koncepci už do děcáku sociálka neodveze,“ dodal šéfreportér Zámečku Gracián Svačina, chovanec DD Jemnice, který loni získal cenu Zlatá litera za článek o totalitních přežitcích, které se v domově projevily před návštěvou první dámy.

Hlavní náplň jednotlivých čísel tvoří reportáže z akcí domovů, tipy na zajímavé akce a vlastní tvorba dětí v podobě jejich básniček a příběhů. Téma vydání určují aktuální ankety, které se zaměřují například na porovnání systému vycházek v různých DD, zkoumají názory dětí na kamerové systémy v jejich zařízeních nebo zjišťují, jaký mají děti v domovech přístup k internetu. Časopis má také svou internetovou verzi na adrese www.zamecek.net.

 

Veškerou redakční práci zajišťují tvůrci časopisu zdarma, vydavatel hradí jen náklady na tisk a poštovné. Na to mu pravidelně přispívají ministerstvo školství, Nadace Terezy Maxové dětem, Nadace ČEZ, Kellner Family Foundation a další dárci. Jednotlivé nadace i další neziskové organizace také na stránkách časopisu představují své projekty, do kterých se mohou děti z domovů zapojit.

Vladislav Sobol

předseda redakční rady

725 595 417

www.zamecek.net

 

 

O Zámečku

Časopis Zámeček vydává občanské sdružení Duha Zámeček z Havířova pro kluky a holky z dětských domovů v celé republice. Vznikl v roce 1997, v červnu vyjde 107. číslo.

Periodicita: dříve občasník, později dlouho měsíčník, nyní čtvrtletník doplněný webem

Náklad: 2600 výtisků

Distribuce: do cca 220 dětských domovů, výchovných ústavů a diagnostických ústavů v celé ČR

 

Hlavní partneři a dárci

  • Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR

  • The Kellner Family Foundation

  • Nadace Terezy Maxové dětem

  • Nadace ČEZ

  • Sdružení Duha

  • AGROFERT HOLDING, a.s.

  • Kateřina Matějková, Praha

  • Ing. Jaroslav Šimáček, Praha

  • Tomáš Etzler, Peking

  • BXL Consulting, s.r.o.

  • Ján Lučan, Praha

  • FK Šardice, a.s.

  • Respekt Publishing, a.s.

  • Ing. Miroslav Drozda, Praha

  • Strojní omítky, s.r.o.

  • Centrum Sámovka (o.s. Vhled)

 

O soutěži Zlatý středník

Soutěž Zlatý středník každoročně oceňuje publikace firem i neziskových organizací určené k reprezentaci společnosti či prezentaci výrobků a služeb vůči zákazníkům, obchodním partnerům nebo zaměstnancům. Vyhlašovatelem soutěže je PR Klub a soutěž je podporována Asociací PR agentur, časopisy Marketing&Media a Trend Marketing, Českou marketingovou společností a Marketingovým klubem ČR.


Přečtěte si o nás

členství

Dveře otevřené mají u nás ale všechny skupiny lidí, kteří mají smysl pro humor, chtějí se scházet a souhlasí s ideály, které Duha naplňuje.


historie

Duha má za sebou více než 35 letou historii. Zajímá vás, jak v roce 1989 vznikala?



výroční zprávy


stanovy


TOPlist